به امید آشنایی

هر چیز که در جستن آنی، آنی

به امید آشنایی

هر چیز که در جستن آنی، آنی

به امید آشنایی

کتابی که تورق می کنم...
"نگاهی به تاریخ معاصر"

جانا به خرابات آ تا لذت جان بینی ...

پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۳۵ ب.ظ
بحث رقص بود و محمد خردادیان
از سرنوشت جذابم، ناشناس هم نیستم با این اعجوبه های آفرینش
گفت: می دونی خردادیان چند سالشه؟
گفتم: نمی دونم، ولی می دونم سنش زیاده.
+ حالا چند سالشه به نظرت؟
- نمی دونم، به نظرم 60 سال رو داره.
+ عهههه؟ از کجا می دونی؟ آره 60 سالشه. می بینی چقدر جوون مونده؟ اینقدر شاده جوون مونده.
- زندگی همش این نیست ...
+ چیییییه مثلا؟ خب شاده دیگه، بده مگه؟
- شاد بودن بد نیست، ولی زندگی همش این نیست.
+ خب پس شاد بودنم بده.
- نه اصلا بد نیست، ولی انتخاب نوع شادی مهمه، اتفاقا به نظرم آدما واسه لذت بردن آفریده شدن. اما انتخاب نوع لذت مهمه.
+ خب به نظر من واسه هرکسی نوع لذت فرق داره، واسه تو لذت یه چیزیه، واسه یکی دیگه یه چیز دیگه .
- آره خب، لذت واسه هرکسی فرق داره، واسه من بین خوردن و خوابیدن و رقص، ترجیح میدم بخورم، اما یکی دیگه از خوابیدن لذت میبره تو هم از ...، ولی وقتی لِوِل لذت ها فرق داره، حق انتخاب به وجود میاد. بعضی لذتا زود تموم میشن، مثل همین خوردن، ولی بعضیای دیگه موندگارن، نمی خوام برم بالا منبر، ولی انصافا اگه کاری از دستت بربیاد و واسه کسی انجام بدی، زمان بیشتری لذت میبری یا وقتی می خوابی یا ...؟
+ خب این آدمم حتما از رقص بیشتر لذت میبره تا چیزای دیگه.
- نمی دونم، ولی به نظرم اگه همه ما از یه جا اومدیم، پس هممون یه فطرت مشترک داشتیم و یه لذتایی تو وجود هممون مشترکه، مثلا وقتی پشت سر کسی غیبت می کنیم، بیشتر از این که لذت ببریم و دلمون خنک شه، حرص می خوریم، اما وقتی مهربونیم لذت میبریم و ...
- باشه بابا، تو خوب.
+ :|


دل نوشت: دل خوشم به دل پاکت، به اشک هایی که واسه آقا امام حسین میریختیم و غبطه می خوردم به سیل اشکات، به زیارت عاشوراهای 7 صبح دوشنبه های مدرسه، واسه مسجد رفتنای محرممون، من رفیق نبودم که بعد 13 سال رفاقت، اینقدر ازهم فاصله گرفتیم ...
دلم می گیره از اینکه شاید کم بودن های من باعث شده اینجوری فکر کنی و دلم بیشتر می گیره از اینکه شاید کم بودن های تو باعث شده من اینجوری عمل کنم ...
هنوز هم بهت غبطه می خورم، به حق پذیریت، به اینکه حتی اگه کمتر بدونی، به همون اندازه عمل می کنی ...
دعا کن برام که مثل تو عمل کنم ...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۹
آشنا12

نظرات  (۳)

نه عشق هم توش فراغ هست توش سختی هست
بیشتر از عشق یعقوب به یوسف
یا زلیخا به یوسف
اتفاقا عاشقی تازه اول سختی کشیدنه البته به نظرم عاشق که می شی تازه خدا از همه طرف تستت می کنه ببینه واقعا عاشق هستی؟
اگر معشوق زمینی باشه که تا بفهمه عاشق شده ول می کنه می ره😏
پاسخ:
:)))))
جمله آخرت بسی جذاب بود.

عشق فقط عشق بین دوتا آدم نیست.
عاشق کسیه که با یقین کامل کاری رو انجام میده، و اگه تو این راه سختی هم بکشه تحمل میکنه، مثل یعقوب که با تمام عشقش باور داشت یوسف زنده است و یه روزی برمیگرده.
کاری هم که با یقین انجام شه، حتی اگه سخت و دردناک باشه، شیرینه و لذت داره، حتی اگه تحمل فراق باشه.
اما به طور کلی منظورم لزوما عشق بین آدما نیست، عشق به انجام هرکاریه. هر کاری که از سر یقین انجام بشه نه تقلید و برای خوشایند دیگران.

این یه تیکه از صحبت های شهید بهشتی رو خیلی دوس  دارم، دوس داشتی گوش کن :)
لینک
بع بع...بعد از مدتها اومدم و با چند تا پست غافلگیر شدم اصلا:)

+چه نگاه قشنگی. راستی میگی. باید این رو تو خودم تقویت کنم که خوبی های افراد رو بیشتر ببینم.
و اینکه تازگی از همچین بحث هایی که گاها با بعضی آشناها و دوستان پیش میاد حرص میخورم. وقتی قانع نمیشن ناراحت میشم! باید صبوری رو هم تو خودم تقویت کنم!
پاسخ:
کلی نوشتم و کلی فکر تو سرمه که بنویسم ولی اونی نیست که باید گفته شه...
فقط همینقدر بگم که جانا سخن از زبان ما می گویی...
:-)
نه ما نیومدیم برای لذت بردن اگر این طوریه پس با جانور ها چه فرقی داریم؟
من این قسمت رو اصلا قبول ندارم. لذت آنی باعث رشد ادم نمی شه.😐
پاسخ:
اگه عاشق شیم زندگی جز لذت بردن نیست ؛-)
تا به حال هم ندیدم کسی منکر این باشه که عشق رشد دهنده است. 
به قول شهید بهشتی، مسلمان عاشق است!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">