به امید آشنایی

هر چیز که در جستن آنی، آنی

به امید آشنایی

هر چیز که در جستن آنی، آنی

به امید آشنایی

کتابی که تورق می کنم...
"سعادت و شقاوت انسان"

تغییر فطرت

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۲۳ ق.ظ

انسان است و فطرتش

هر اندازه فطرت کارایی اش را از دست بدهد، به همان اندازه انسانیت زیر سوال می رود.

و اعوذ بالله می رسد انسان به جایی که "اولئک کانعام بل هم اضل"

تغییر ماهیت فطرت یک دفعه و آنی نیست.

به قول معروف "هیچ کس از اولش خلافکار به دنیا نمیاد"

بلکه به مرور زمان و در اثر رفتارهای ما، یا به عبارت دقیق تر، بنا به نیات ما فطرت زنگار می گیرد و یا روشن تر می شود.

گاهی رفتاری به ظاهر پیش پا افتاده نشان از تغییر ماهیت فطرت می دهد.

روزگاری، وقتی خبر حوادث تلخ به افراد جامعه ای می رسید، همه متاثر می شدند،

اغلب می ترسیدند،

و عده ای به فکر راه حلی برای کمک به زلزله زدگان بودند.

اما امروز ...

به نظر حقیر، وقتی تنها چند دقیقه بعد از حوادث تلخی همچون زلزله، سیل پیام های خنده دار و تمسخر آمیز از این حادثه، روانه صفحات دنیای مجازی می شود، زنگ خطری است برای آن جامعه.

که اگر امروز در مقابل اینگونه رفتارها عکس العملی نداشته باشیم، آهنگ این تغییر فطرت اجتماعی ممکن است روز به روز بیشتر از قبل شود...


عجز نوشت: یا لطیف، ارحم عبدک الضعیف ...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۲
آشنا12

زلزله

فطرت

نظرات  (۸)

من زنده ام؛


فوق العاده است! فوق العاده
پاسخ:
شدید درگیرم کرده ...
۲۸ آبان ۹۶ ، ۲۱:۱۷ علیـ ــر ضــا
احسنت 
پاسخ:
تشکر
۲۶ آبان ۹۶ ، ۰۲:۲۹ ــ حسان ــ
پست کاملی بود
بله واقعا فطرت نقش بسیار تاثیر گذاری داره که متاسفانه خیلی هم حساسه
پاسخ:
در حیطه اختیار تنها نقش موثر، فطرته به نظرم
متاسفانه ...
بله واقعا همین طوره!
پاسخ:
متاسفانه...
کامنت قبل رو که ارسال کردم یکدفعه این موضوع به ذهنم رسید که "بزرگی و کوچیکی کار رو ما نمیتونیم تعیین کنیم... این چیزیه که به نیت ها و... دیگه وابسته است و خدا ازش خبر داره! " پس میشه امیدوار بود.

کامنت قبل رو اصلاح میکنم!
خدایا به من توفیبق بده تا هر اندازه ای که میتونم کمک کنم، با نیت خالص! برای خودِ خودت!
پاسخ:
و به قول تو، با تمام اون دل خواستن ها، یهو به خودت نهیب میزنی که تو وظیفه داری به تکلیفت عمل کنی، حتی اگه به ظاهر خیلی بی اهمیت و مسخره بیاد، ولی وقتی خدا گفته باید دقیقا به همون وظیفه عمل کنی ...
انصافا کار سختیه دل رو با خواستن خدا هماهنگ کرد...

+الهی آمین
آشنا جانم میدونی داشتم اون روز به چی فکر میکردم؟ که آدم هیچ گونه وابستگی نداشته باشه، تو همچین مواردی یه کوله برداره بره کمکِ مردم! یا اگه خیلی پولدار باشه بره کمکشون کنه برا بازسازی جاهایی که پول زیادی میخواد یا....
هرچند "و من یعمل مثقال ذره خیرا یره" اما باز هم گاهی دلم کارهای بزرگ میخواد!
پاسخ:
امان ازین دلبستگیا...
دقیقا
گاهی این قد احساس می کنم تو قفس وابستگی هامم که احساس خفگی می کنم...
واقعا دلم می خواد پا بذارم رو تمام دلبستگی ها و وابستگی هایی که سد راهم میشن و ...
داقعا بده این موضوع! هرچند من طنزی در این مورد نشنیدم، اما در موارد دیگه چرا!
ایندفعه یه چیز دیگه هم که خیلی دلم رو میسوزوند با خنده تعریف کردن این حادثه تلخ بود. ینی خودمو که میذاشتم جای آسیب دیده ها، دعا میکردم نوع تعریف کردن بعضی ها رو نشنون فقط!! واقعا بعضی برخورد ها مناسب نیست!


+الهی العفو!
پاسخ:
واقعا...

الهی العفو...
۲۲ آبان ۹۶ ، ۲۰:۱۶ آشنای غریب
احسنت خیلی عالی
من خودم اعتراف میکنم که فقط متاثر میشوم
شاید از سنگدلیست نمیدانم
پاسخ:
شایدم واسه جلب توجهه ...
واقعا تاثرانگیزه ...
خدا صبر بده بهشون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">